sunnuntai 6. heinäkuuta 2014

Kesäretkiä

Hei hei Heinäkuu!
Se on jo hyvää vauhtia menossa. Olen ollut Töissä mutta onneksi on ollut aikaa olla myös kaikenlaisilla kesäretkillä!

Koirametsä on meidän kaikkien suosikkipaikka!
Siellä saan juosta vapaana ja Isännän mukaan juoksenkin moninkertaisen matkan ihmisiin verrattuna. Mutta minun on pidettävä tarkkaa lukua siitä, että lauma on kasassa. Emäntä menee välillä pois näköpiiristä, kuulemma piiloon, ja joudun sitten Emäntää etsimään. Mutta voi - olen aina niin iloinen kun löydän Emännän kökkimästä jonkun ison kiven tai puun takana. 

Ja koirametsässä iskee hepuli!



Ja hepulin jälkeen iskee väsy. Teen kuten varusmiehiä opetetaan (kuulin Sakelta) - nuku silloin kuin voit! Niinpä otin tirsat sillä aikaa kun Emäntä ja Isäntä istuivat kalliolla ihmettelemässä maailman menoa.


Isäntä bongasi jo melkein kypsiä metsämansikoita. Muutaman aurinkoisen ja lämpimän päivän jälkeen nämäkin metsämansikat ovat syötävissä. 
Ja niinpä kävimme ne syömässä muutaman päivän päästä!
Mustikat vielä odottavat kypsymistään mutta niitäkin saadaan rasiaan ensi kerralla.

Emäntä kovasti katseli, olisiko jo tatteja putkahtanut esiin mutta ei ollut vielä yhtään näkösällä.


Toisena päivänä olimme retkellä rannalla.
Pieni lintuluoto on vakiokohde, jossa olemme piipahtaneet usein etenkin näin lintujen aikaan.

Tällä kerralla bongasimme hauskat Herra Meriharakat.


Katselimme maisemia ja kuuntelimme lintujen ääniä. Kiva lenkkimatka!


Ja voi että, oli taas ihan pakko hepuloida, koska oli niin kivaa!


Ja tapasimme myös yhden hauskan koiran - se oli emäntänsä mukaan addiktoitunut aaltoihin!
Aaltoihin! Kyllä mää olen addiktoitunut naksuihin.


Ja kaikkien retkien jälkeen tulos on aina tämä:
reporankana nukutaan Emännän kanssa sohvalla.

Ai niin - olen oppinut hyppäämään itse sohvalle. Olen siis jo niin iso koira!
Sohvalla oleminen on sallittua - paitsi kun alan riehua. Silloin joudun lattialle. En ymmärrä, miksi sohvalla ei saisi riehua??????? 



Ja tässä teille näytteeksi vielä minun SUPERHERKKUNI! 
100 % Satisfaction Garantie Koiran kanatikku!

Olen nimittäin aloittanut koulun käynnin ja tätä herkkua saan aina koulussa. 
Saan namin aika kun otan katsekontaktin Isäntään tai kun olen kauniisti kulkenut hihnassa Emännän vierellä. Koulua kuulemma kestää vielä monta kertaa joten sehän on ihan jees - saan siis monta kertaa SUPERHERKKUA!



Wuh ja hauskaa heinäkuuta!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti